Chilli con carne (farsz do tortilli)

Nie jestem wielką fanką mięsa, bardzo daleko mi też do wegetarianizmu. Raz na jakiś czas budzi się we mnie mięsożerca, więc i temu wyzwaniu muszę kulinarnie sprostać. Podczas ostatniej wizyty w Lidlu upolowałam tortillę meksykańską, a pomysł na farsz do tortilli urodził się z nieodpartej ochoty na mięso mielone.

Chilli con carne, czy(i)li z hiszpańskiego chilli z mięsem, u mnie w kuchni wersja uproszczona.

Składniki (farsz do 5-6 placków):

  • Tortilla wraps (u mnie tym razem pełnoziarniste),
  • 250g mięsa mielonego (poprosiłam w sklepie o zmielenie łopatki bez kości),
  • 1 papryka,
  • 2 pomidory,
  • ½ cebuli,
  • Koncentrat lub przecier pomidorowy,
  • Przyprawy: sól, pieprz, oregano, chilli (pieprz cayenne), czosnek, kumin (kmin rzymski).
  • Można też dodać czerwoną fasolkę, a dla podgrzania emocji – papryczkę jalapeño.

Przygotowanie:

  1. Kroimy cebulę w drobną kostkę. Na patelnię nalewamy olej (lub oliwę). Podsmażamy wszystko razem z chilli, oregano, czosnkiem i kuminem.
  2. Dodajemy mięso mielone i podsmażamy wszystko razem, dokładnie mieszając.
  3. W międzyczasie sparzamy pomidory, obieramy ze skórki, wyciągamy pestki i kroimy w kostkę. Wrzucamy na patelnię.
  4. Dodajemy łyżeczkę soli i trochę pieprzu.
  5. Zabieramy się za paprykę – kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnię.
  6. Smażymy wszystko 10 minut, mieszając co jakiś czas. (Kto się zdecydował na fasolkę, wrzuca ją tutaj).
  7. Na koniec dodajemy ¼ szklanki przecieru pomidorowego (passaty), bądź dwie łyżki koncentratu pomidorowego.

Na patelni do naleśników podsmażamy tortillę, zgodnie z zaleceniem na opakowaniu. Nakładamy farsz i zawijamy. ¡Buen provecho!

Skomentuj

