Makaron z sosem pomidorowym z cukinią

Co to jest „śmieciowe jedzenie” w mojej kuchni? Śmieciowe jedzenie to wrzucanie na patelnię tego, co znajdzie się w lodówce, a przydałoby się zużyć, bo kończy się termin ważności… albo gdy coś otworzyłam trzy dni temu i nie może dłużej leżeć. Dzisiejsze, jak na sobotę przystało, sprzątanie, zakończyło się tak:

Do zrobienia tego dania na szybko, potrzebujemy 20-25 minut i 5 złotych. Do zrobienia bazy posłużyłam się TYM przepisem.

Składniki:

  • 150g dowolnego makaronu,
  • 1 małą cukinię,
  • 1 małą cebulę,
  • ½ puszki pomidorów,
  • łyżka śmietany (opcjonalnie),
  • ser żółty (opcjonalnie),
  • olej,
  • przyprawy: zioła prowansalskie, sól, pieprz.

Przygotowanie:

  1. Cukinię dokładnie myjemy (można z odrobiną płynu do naczyń), kroimy w kostkę średniej wielkości. Obieramy i kroimy drobno cebulę.
  2. Rozgrzewamy patelnię z olejem i odrobiną masła, wrzucamy cebulę i podsmażamy ją chwilę.
  3. W międzyczasie nastawiamy wodę na makaron. I gotujemy go wedle zaleceń na opakowaniu.
  4. Wrzucamy zawartość puszki pomidorów (na 1-2 osoby wystarczy pół). Jeśli pomidory są całe, rozdrabniamy łyżką.
  5. Smażymy wszystko, mieszając, a po chwili dorzucamy jeszcze cukinię. Doprawiamy solą (ok 1 płaska łyżeczka), pieprzem i ziołami (u mnie na bogato).
  6. Ze względu na obecność kwaśnej śmietany w mojej lodówce (co nie zdarza się często), dodałam łyżkę tego produktu na patelnię. Sos robi się fajnie gęsty.
  7. Kiedy makaron się ugotuje, odcedzamy go i wrzucamy na patelnię.
  8. Mieszamy bardzo dokładnie makaron do czasu aż oblepi się sosem.
  9. Na koniec dodałam starty ser żółty.

Skomentuj

