Ensalada mixta (sałatka w stylu hiszpańskim ze słonecznikiem)

Główna zaleta hiszpańskich sałatek jest taka, że są to sałatki błyskawiczne w przygotowaniu. Oczywiście w parze z błyskawicznością idzie dobry smak! 🙂

Osobiście zawsze mam problem z octem, po prostu go nie lubię, przez co zamawianie sałatki w restauracji zawsze wiąże się z ryzykiem. Będąc w Toledo zamówiłam sobie taką ensaladę mixtę w ramach obiadu, która oczywiście zawierała „hektolitry” octu (vinagre). Szczęśliwie właściciel był uprzejmy i zrobił mi nową. Tym razem bez żadnych sosów.

Robiąc sałatkę w domu, mam luksus samodzielnego doboru składników i sosów. Moja wersja zawiera:

  • Mieszankę sałat (kupiłam gotowca z rukolą),
  • pomidory (najlepiej koktajlowe – niestety są droższe),
  • ogórki (dla dbających o zdrowie pomidor LUB ogórek),
  • tuńczyk z puszki (ok 500g),
  • słonecznik.

Przygotowanie:

  1. Prażymy słonecznik na patelni.
  2. Do dużej miski wsypujemy mieszankę sałat.
  3. Wkrawamy do tego pomidory (i ogórki).
  4. Wrzucamy zawartość puszki (jeśli są duże kawałki tuńczyka, można je rozdrobnić widelcem) razem z olejem.
  5. Dodajemy uprażony słonecznik.

Propozycja podania: z grzankami zrobionymi z żytniego chleba. Podpieczone na patelni na oleju kokosowym! O zaletach owego jeszcze parę zdań wkrótce napiszę.

Skomentuj

