Placki ziemniaczane

Tradycyjna polska kuchnia w tym miejscu to raczej rzadkość. Jednak są takie dania, bez których nie wyobrażam sobie życia i w „mieszkaniu na wakacjach” musiały pojawić się placki ziemniaczane!

Szkoda mi było czasu na przekopywanie internetu w celu znalezienia najlepszego przepisu. Zadzwoniłam więc do najlepszego źródła informacji – mojej Mamy. Tradycyjnie swój przepis nieco ulepszyłam, bo przecież: „moja kuchnia, moje zasady” :o)

Przepis podstawowy:

  • 6 dużych ziemniaków,
  • 1 cebula,
  • 2 łyżki mąki,
  • 1 jajko.

Mój przepis:

  • 3 ziemniaki,
  • 4 łyżki mąki,
  • 1 jajko,
  • cebula.

Jak widzicie, chodzi tutaj wyłącznie o ilość mąki. Z mojego przepisu placki wychodzą pulchniejsze (jest więcej ciasta). Takie bardziej mi smakują, ale oczywiście są i tacy, którzy wolą mieć praktycznie samego ziemniaka na patelni.

Przepisy na sos pieczarkowy i sos z suszonych grzybów też się pojawią. Dzisiejsza próba nie wyszła idealnie i wymaga jeszcze dopracowania.

Skomentuj

